logo (2)
21-23.06.2019 / Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu
pl_PL   en_GB   

Artyści konferencji „Wokół ognia” – Agnieszka Bar

Agnieszka Bar była w tym roku koordynatorem konferencji festiwalowej. Wygłosiła również wykład pt. “Polsko-tureckie impresje z techniką Çeşm-i Bülbül”

 

Agnieszka Bar_prace (1)

Projektantka szkła eksperymentalnego i krótkoseryjnych kolekcji przedmiotów użytkowych. Współpracuje przy procesach wdrażania wzorów przemysłowych. W roku 2007 ukończyła Wydział Ceramiki i Szkła we wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Studiowała również sztuki użytkowe w Academy of Fine Arts and Design w Bratysławie oraz w Technic University w Libercu. Współzałożycielka Grupy Projektowej Wzorowo, w której w latach 2009–2014 wraz z Kariną Marusińską i Agnieszką Kajper realizowały prace ze szkła i ceramiki, projekty do przestrzeni miejskiej oraz prowadziły autorskie warsztaty projektowe. Działa również jako trenerka i mentorka w zakresie dizajnu, w roku 2011 podjęła pracę na macierzystej uczelni jako asystent w Pracowni Projektowania Szkła Użytkowego. Nagradzana i nominowana m.in. w konkursach: Make me!, Art of Packaging, Vorsicht Glas! czy Dobry Wzór. Swoje projekty szklane prezentowała na licznych wystawach i festiwalach na całym świecie: Salone del Mobile w Mediolanie, Paris Design Week, London Design Festival, Dutch Design Week, Istanbul Design Biennal, Łódź Design Festiwal, São Paulo Design Weekend, Biennale du Design w Saint-Etienne, The Nordic Design Fair w Kopenhadze, Design Muzeum Holon w Izraelu, Murano Glass Museum, Finnish Glass Museum. www.agnieszkabar.pl

Podczas Konferencji zaprezentowała: “Polsko-tureckie impresje z techniką Çeşm-i Bülbül”
Z dużym entuzjazmem zaangażowałam się w projekt Zamku Cieszyn oraz Instytutu Adama Mickiewicza, który zrodził się z okazji 600-lecia stosunków międzynarodowych Polski i Turcji w 2014 roku. Miał on na celu zlinkowanie projektantów i rzemieślników z tych dwóch krajów oraz stworzenie warunków do wspólnego doświadczania w obrębie trzech materiałów: szkła, drewna i wełny. W efekcie powstały projekty i prototypy będące notatką o nowych relacjach kulturowych i swoistym pomostem. Odbyłam dwie wizyty studyjne w tureckim ośrodku szklarskim Cam Ocagi w Beykoz i miałam okazję zgłębić tajniki tradycyjnej tureckiej techniki formowania szkła na gorąco o intrygującej nazwie Çeşm-i Bülbül. Opowiem o tym międzykulturowym dialogu ze szkłem “na gorąco”.